Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH SLUŽEB

 I. Úvodní ustanovení

  1. Obchodní podmínky společnosti PB DIGITAL S.r.o., se sídlem Zbraslavská12/11, Praha, 159 00 Praha 5, IČO: 19653123, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 389732 (dále jen „poskytovatel“) upravují v souladu s ust. § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy o poskytování marketingových služeb (dále jen „Smlouva“) uzavřené mezi poskytovatelem a jinou fyzickou či právnickou osobou v souvislosti s její podnikatelskou činností (dále jen „odběratel“).
  2. Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy.
  3. Ve Smlouvě lze sjednat odchylky od těchto obchodních podmínek. Ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  4. Znění obchodních podmínek může poskytovatel jednostranně měnit či doplňovat. Poskytovatel se zavazuje upozornit odběratele na jakékoliv zamýšlené změny obchodních podmínek nejpozději 30 dnů před nabytím jejich platnosti a účinnosti, a to oznámením zaslaným na e-mailovou adresu odběratele uvedenou ve Smlouvě nebo emailovou adresu odběratelem následně sdělenou. Pokud odběratel nebude s oznámenou změnou obchodních podmínek souhlasit a je-li v jeho neprospěch, je oprávněn Smlouvu vypovědět, a to i v případě, že byla Smlouva uzavřena na dobu určitou. Vypovědět Smlouvu dle tohoto ustanovení obchodních podmínek je odběratel oprávněn nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o změně obchodních podmínek. Výpovědní doba činí 30 dnů a začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, ve kterém byla písemná výpověď doručena poskytovateli. V případě, kdy odběratel nevyužije svého práva na výpověď Smlouvy dle tohoto ustanovení obchodních podmínek, platí, že se změnou souhlasí.
  5. Služby poskytovatele zahrnují marketingové poradenství a marketingové služby (dále jen „Služby“) zaměřené na webové stránky (dále jen „Webové stránky“) specifikované Smlouvou.
  6. Poskytovatel je provozovatelem internetového portálu dostupného na webové adrese https://www.pbdigital.cz.cz/ (dále jen „internetový portál“).

II. Uzavření Smlouvy a doba trvání Smlouvy

  1. Smlouva, jejímž předmětem je závazek poskytovatele poskytovat odběrateli Služby a závazek odběratele za tyto Služby platit poskytovateli sjednanou paušální odměnu za poskytování Služeb, je uzavírána v písemné formě, prostřednictvím telefonického hovoru, videokonferenčního hovoru nebo webového formuláře na internetovém portálu. Smlouva je platně uzavřena, jakmile si smluvní strany ujednaly písemně, prostřednictvím telefonického hovoru, videokonferenčního hovoru nebo webového formuláře na internetovém portálu její obsah. Při uzavírání Smlouvy prostřednictvím telefonického hovoru nebo videokonferenčního hovoru sdělí poskytovatel odběrateli základní údaje o sobě a účel hovoru. Odběratel rovněž uvede své identifikační údaje, včetně identifikačního čísla, pod kterým je zapsán do veřejného rejstříku. Osoba jednající za odběratele uvede své jméno a příjmení, jakož i své oprávnění jednat za odběratele. Je-li odběratel plátcem DPH, uvede též daňové identifikační číslo.
  2. Smlouva se uzavírá na dobu určitou v trvání 30 dnů ode dne aktivace Služby. Aktivací Služby se rozumí platba sjednané paušální odměny na období v trvání 30 dnů přes platební bránu na základě souhlasu odběratele s úhradou peněžních prostředků.
  3. Smlouva se automaticky obnovuje úhradou sjednané paušální odměny na další období v trvání 30 dnů, která je splatná posledním dnem období, na které byla sjednaná paušální odměna odběratelem zaplacena. Neproběhne-li platba sjednané paušální odměny na další období nejpozději do 30 dnů od konce již předplaceného období, platnost a účinnost Smlouvy automaticky končí, a to k 31. dni následujícímu po skončení období, na které byla sjednaná paušální odměna odběratelem zaplacena.
  4. Smlouva se automaticky neobnoví, informuje-li poskytovatel odběratele nejpozději 5 dnů před koncem již předplaceného období oznámením doručeným prostřednictvím držitele poštovní licence, doručeným do datové schránky, nebo Stránka 2 z 4 doručeným na e-mailovou adresu odběratele uvedenou ve Smlouvě, že nemá na automatickém obnovení Smlouvy zájem.

III. Platební podmínky

  1. K sjednané paušální odměně bude připočtena DPH v sazbě platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.
  2. Pokud se změní sazba DPH v období mezi uzavřením Smlouvy a splatností sjednané paušální odměny na další období, bere odběratel na vědomí a souhlasí, že je poskytovatel oprávněn jednostranně upravit výši sjednané paušální odměny dle platné výše sazby DPH.
  3. Kromě sjednané paušální odměny se odběratel zavazuje hradit poskytovateli hotové výdaje vynaložené v souvislosti s poskytováním Služeb za činnosti poskytované třetími stranami. V případě, že odběratel tyto hotové výdaje na výzvu poskytovatele neuhradí, není poskytovatel povinen dotčenou Službu spouštět na vlastní náklady, a to ani tehdy, pokud by odběrateli mohla jejím nespuštěním vzniknout škoda nebo ztráta.
  4. V případě prodlení odběratele se splněním své peněžité povinnosti dle Smlouvy nebo dle jiné smlouvy uzavřené mezi poskytovatelem a odběratelem má poskytovatel právo přerušit poskytování Služeb, aniž by odběrateli vznikl jakýkoli nárok na náhradu škody vůči poskytovateli, a dále případně vázat další zahájení prací na uhrazení veškerých svých pohledávek za odběratelem. Tímto ustanovením obchodních podmínek není dotčeno právo poskytovatele na sjednanou paušální odměnu i za období, kdy se Služby neprovádějí.

IV. Práva a povinnosti smluvních stran

  1. Smluvní strany v rámci zachování právní jistoty sjednávají, že jejich vzájemná komunikace (konkretizace náplně Služeb, provozní záležitosti neměnící podmínky Smlouvy, upozorňování na podstatné skutečnosti týkající se vzájemné spolupráce smluvní stran apod.) bude probíhat zejména formou e-mailové či telefonické komunikace nebo formou videokonferenčních hovorů, které mohou být poskytovatelem zaznamenávány. Pro právní jednání směřující ke změně nebo zániku závazků založených Smlouvou však není tato forma vzájemné komunikace dostačující. Tímto ustanovením obchodních podmínek není dotčeno právo poskytovatele zabránit automatickému obnovení Smlouvy informováním odběratele nejpozději 5 dnů před koncem již předplaceného období s tím, že nemá na automatickém obnovení Smlouvy zájem.
  2. Přiřazení konkrétního časového fondu jednotlivým činnostem zahrnutých ve Službách, rozsah činností a způsob jejich provádění v rámci poskytování Služeb může být dle dohody smluvních stran měněno a rozloženo v čase, přičemžsmluvní strany si mohou v takovémto případě odsouhlasit rozsah činností a způsob jejich provádění v souvislosti s plněním předmětu Smlouvy. Pokud smluvní strany nevyužijí svého práva dle tohoto článku obchodních podmínek, náleží rozhodnutí o konkretizaci náplně Služeb plně poskytovateli, který jednostranně určí způsob a časový rozsah poskytování Služeb.
  3. Odběratel se zavazuje poskytovat poskytovateli na jeho žádost včas součinnost a veškeré informace, jakož i předat poskytovateli podklady a zřídit přístupy do aplikací a testovacích či provozních prostředí, které poskytovatel potřebuje pro řádné a včasné plnění Služeb. V případě prodlení odběratele s plněním jeho povinností (poskytnutí součinnosti, informací, podkladů či přístupů) nemůže být poskytovatel v prodlení s plněním svých povinností dle Smlouvy, přičemž poskytovateli vzniká právo na úhradu sjednané paušální odměny v plné výši. Odběratel odpovídá za pravdivost údajů uvedených v podkladech jím předaných či zajištěných.
  4. Odběratel zajistí na žádost poskytovatele součinnost dodavatele, pronajímatele či provozovatele Webových stránek pro účely optimalizace Služeb.
  5. Bude-li odběratel vyvíjet, ať již sám či prostřednictvím třetí osoby, jakoukoliv činnost směřující k marketingovým aktivitám nezajišťovaným v rámci poskytování Služeb poskytovatelem, zavazuje se o této skutečnosti bezodkladně informovat poskytovatele a vyrozumět ho o detailech takto vyvíjené činnosti tak, aby měl poskytovatel možnost optimalizovat výstupy ze Služeb za účelem maximalizace jejich přínosu pro odběratele.
  6. Odběratel bere na vědomí a zavazuje se zejména při dodávání podkladů poskytovateli a při využívání počítačových a jiných systémů dodržovat obchodní podmínky a pravidla spolupráce se třetími stranami, se kterými smluvní strany přijdou do kontaktu při plnění závazků vyplývajících z této smlouvy (zejména podmínky platební brány Stripe, provozovatelů serverů Google, Seznam.cz, online nástrojů Google Ads, Sklik, Facebook Ads, Instagram Ads atp.). Odběratel zároveň bere na vědomí, že poskytovatel je též povinen se těmito podmínkami řídit a bude podle nich postupovat při poskytování Služeb.

V. Reklamace

  1. V případě pochybení na straně poskytovatele je odběratel v rámci reklamačního řízení oprávněn požadovat přiměřenou náhradu, a to ve formě náhradního plnění, nebo ve formě přiměřené slevy ze sjednané paušální odměny. Volba mezi těmito nároky náleží odběrateli jen v případě, jestliže vadu Služby oznámí poskytovateli ve včas a řádně zaslaném oznámení o vadách. Uplatněný nárok pak není odběratel oprávněn měnit bez souhlasu poskytovatele.
  2. Reklamaci je nutné uplatnit jejím doručením poskytovateli prostřednictvím držitele poštovní licence, doručením do datové schránky, nebo doručením na e-mailovou adresu poskytovatele uvedenou ve Smlouvě.
  3. Lhůta pro uplatnění reklamace je 10 dnů ode dne, kdy odběratel zjistil nebo mohl zjistit pochybení na straně poskytovatele, nejpozději však 10 dní od skončení kalendářního měsíce poskytování Služeb, ke kterému se reklamace vztahuje.
  4. Odběratel je povinen při reklamaci řádně a dostatečně specifikovat reklamované Služby. Nedostatečně specifikované reklamace mohou být ze strany poskytovatele odmítnuty jako neopodstatněné.
  5. Poskytovatel si vyhrazuje lhůtu 30 kalendářních dnů pro rozhodnutí o reklamaci.

VI. Smluvní pokuta

  1. Odběratel se uzavřením Smlouvy zavazuje zaplatit poskytovateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení se splněním své peněžité povinnosti dle Smlouvy.
  2. Smluvní pokuta je splatná do 3 dnů ode dne, kdy bude odběrateli doručena písemná výzva k jejímu zaplacení.
  3. Uzavřením Smlouvy smluvní strany potvrzují, že smluvní pokutu považují za přiměřenou s ohledem na význam touto smluvní pokutou utvrzovaných povinností.
  4. Úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody způsobené porušením povinnosti utvrzené smluvní pokutou, to v části, o kterou takovýto nárok na náhradu škody bude smluvní pokutu převyšovat.

VII. Oprávnění odběratele k užití výstupů ze Služeb

  1. Vzhledem k tomu že výstupy ze Služeb, které v listinné či elektronické podobě vzniknou v průběhu a v souvislosti s poskytováním Služeb, mohou naplňovat znaky autorského díla ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů, je odběratel veškeré výstupy ze Služeb oprávněn užívat za podmínek sjednaných v tomto článku obchodních podmínek.
  2. Poskytovatel uzavřením Smlouvy poskytuje odběrateli ve smyslu ust. § 2358 občanského zákoníku oprávnění k užití výstupu Služeb v následujícím rozsahu (dále jen „Licence“): a) Licence je udělena jako neodvolatelná, nevýhradní, neomezená množstevním rozsahem a rovněž tak neomezená způsobem a rozsahem užití, b) Licence je udělena na dobu určitou, a to po dobu trvání majetkových práv autorských ke konkrétnímu výstupu ze Služeb, c) součástí Licence je neomezené oprávnění odběratele provádět jakékoliv modifikace, úpravy a změny autorského díla a dle svého uvážení do něj zasahovat, zapracovávat do dalších autorských děl, zařazovat do děl souborných či do databází apod., a to i prostřednictvím třetích osob, d) odběratel je bez potřeby jakéhokoliv dalšího svolení poskytovatele oprávněn udělit třetí osobě podlicenci k užití konkrétního výstupu ze Služeb nebo svoje oprávnění k užití výstupu ze Služeb třetí osobě postoupit, e) Licenci není odběratel povinen využít, a to ani zčásti, f) Licence není územně omezena.
  3. Odměna za Licenci je zahrnuta ve Smlouvou sjednané paušální odměně za poskytování Služeb.

VIII. Povinnost mlčenlivosti a obchodní tajemství

  1. Smluvní strany se vyjma situací předvídaných v tomto článku obchodních podmínek zavazují nesdělovat vzájemné údaje a informace získané v rámci spolupráce jakékoliv třetí osobě (vyjma společníků, akcionářů a členů volených orgánů smluvních stran, jejich zaměstnanců, právních, daňových, účetních a obdobných poradců a osob tvořících se smluvními stranami koncern a vyjma osob schválených druhou smluvní stranou). Toto omezení se nevztahuje na informace, které byly předány za účelem jejich sdělení třetím osobám. Povinnost mlčenlivosti se dále nevztahuje na ty skutečnosti, které jsou nebo se stanou obecně známými, aniž by se tak stalo v důsledku porušení Smlouvy, ani na skutečnosti, u nichž to plyne z povahy Služeb. Závazek smluvních stran zachovávat mlčenlivost o důvěrných informacích trvá i po ukončení Smlouvy a není časově omezený.
  2. Cenová ujednání týkající se Smlouvou sjednané paušální odměny za poskytování Služeb považuje poskytovatel za své obchodní tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku a má zájem na jejich utajení.
  3. Obě smluvní strany jsou oprávněny v přiměřeném rozsahu veřejně uvádět, že vzájemně spolupracují. Za tímto účelem může každá ze smluvních stran umístit obchodní firmu, logo, ochrannou známku či jakékoliv jiné označení druhé smluvní strany na své webové stránky do sekce reference a užívat je jako referenci ve svých nabídkách.
  4. Informace, které jsou shromažďovány při provozu Webových stránek a/nebo které vznikají v souvislosti s poskytováním Služeb je poskytovatel oprávněn zpracovávat za účelem vytváření statistik a analýz o způsobu využívání Služeb a online nakupování. Tyto informace je poskytovatel oprávněn v anonymizované a agregované podobě poskytovat třetím stranám ke komerčním i nekomerčním účelům.

IX. Ochrana osobních údajů

  1. Ochrana osobních údajů odběratele, který je fyzickou osobou, je poskytována Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27.4.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR“). 2. Svou informační povinnost vůči odběrateli ve smyslu čl. 13 GDPR související se zpracováním osobních údajů odběratele plní poskytovatel prostřednictvím dokumentu Zpracování osobních údajů dostupného na internetovém portálu a na vyžádání na adrese sídla poskytovatele. X. Závěrečná ustanovení 1. Smluvní strany se zavazují písemně informovat druhou smluvní stranu o změně jakýchkoliv údajů uvedených ve Smlouvě, zejména o změně jména, příjmení, resp. obchodní firmy, sídla, kontaktních údajů, jakož i o vstupu do likvidace, či o zahájení insolvenčního řízení, a to bez zbytečného odkladu poté, co příslušná změna nebo skutečnost nastane.
  2. Odběratel není oprávněn převádět svá práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy, ať již z části nebo jako celek, bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele na třetí osobu.
  3. Poskytovatel odpovídá odběrateli pouze za předvídatelné přímé či nepřímé škody způsobené porušením smluvních či zákonných povinností poskytovatele v souvislosti s plněním Smlouvy či v jejím důsledku, a to jen za skutečnou škodu a maximálně celkem jen do výše trojnásobku Smlouvou sjednané paušální odměny za 30 dnů poskytování Služeb bez DPH. Toto ustanovení neplatí tam, kde občanský zákoník limitaci náhrady škody výslovně vylučuje.
  4. Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené okolnostmi vylučujícími odpovědnost, mimořádnými a nepředvídatelnými překážkami vzniklými nezávisle na jeho vůli anebo vyšší mocí. Za vyšší moc se podle dohody smluvních stran vždy považuje např. stávka, výluka, válka a omezení plynoucí z válečného stavu, teroristické útoky, kybernetické útoky, povstání, působení přírodních sil, požár, pandemie a incidenty způsobené kybernetickou válkou.
  5. Uzavřením Smlouvy smluvní strany v souladu s ust. § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, resp. Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1215/2012 ze dne 12.12.2012 o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních věcech sjednávají pro veškeré spory mezi nimi plynoucí ze Smlouvy příslušnost českých soudů, a to místní příslušnost Obvodního soudu pro Prahu 5 jako soudu prvního stupně. V případě, že soudem prvního stupně bude krajský soud, sjednávají smluvní strany pro veškeré spory mezi nimi místní příslušnost Městského soudu v Praze. 6. Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne 1.6.2023.